onsdag, februari 04, 2015

Strange things has happened and stranger will it be

Nu är jag där jag vill vara, igen. Alltså igen, igen. 

Dagen har varit en av de bättre.
Jag fick en roligare körning istället för flera, flera avgångar på en och samma stadslinje, jag fick beröm av två passagerare, jag hade möte med min trafikchef - som alltså är den högsta chefen i vårt trafikområde - och det mötet kändes riktigt bra. Vidare har jag simmat i ett nära nog öde badhus. Av de åtta banorna tror jag att tre användes, med endera simmare i respektive. I bastun - den gemensamma i relaxavdelningen - var jag helt ensam. Herrbastun är under renovering. Fast jag föredrar ändå den allmänna. Ja, homosexuell som jag är, så har det ingenting med den eventuella närvaron av kvinnor att göra.
Det är bara en finare bastu. Större. Med fönster ut. Varmare.

Och jag är vän med min bästa vän. Eller, min bästa vän är vän med mig, igen. 
Vi är menade för varandra, jag kan inte tro annat. Och jag menar på vänskapsnivå. Jag vill inte ens förtydliga det egentligen, men det känns ju som ett nödvändigt ont.
Vi skulle ha gett upp annars. För länge sen, egentligen. Nu finns det dock en vilja som ständigt bryter igenom, och den finns från båda håll, bara att den är mer uttalad från mitt håll. Men nu vet jag att den finns där. Vi kommer att hamna i svackor igen, jag vore en dåre om jag inte trodde det. Dock så kommer vi att klara dem också. Jag vore en dåre om jag inte trodde det också.
Erfarenheten bevisar det.

Ordet är fritt, nu är det ditt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar