onsdag, januari 14, 2015

The story of my life

Än en gång händer det. Det här som gör mig så tom på insidan. Ignoransen jag avskyr.
Det har hänt så många gånger i mitt liv att folk antyder saker som får mig glad och tro att de faktiskt menar något med det som antyds, för att det sen ska bli något helt annat - oftast ett ingenting där man utan förklaring slutar prata med mig.

Nu hade jag inte hunnit bygga upp de största av förväntningar, men i och med att det inte är första gången, så blir jag tämligen trött när det från ingenstans kommer en fråga från någon som vill gå på dejt med mig, och vi konverserar lite fram och tillbaka den aktuella och kommande dag. Jag talar om att jag jobbar i helgen som kommer, men kan dejta både måndag, tisdag och onsdag veckan som kommer och får till svar att vi får hålla kontakten och bestämma i helgen.
Jag höll kontakten och svarade, men svaren tillbaka slutade komma och nu står vi där. Onsdag. Och jag har varken fått svar eller ännu mindre någon dejt.

För att citera en mycket god vän:
Åt helvete med dig!

Ordet är fritt, nu är det ditt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar