torsdag, januari 01, 2015

Nytt år, sägs det

Igår var det nyårsafton och jag hade ingen tid att skriva alls.
Först jobbade jag hela dagen fram till 19:48 och sen skyndade jag mig att byta om och cyklade hem till mina föräldrar och åt en utsökt trerättersmiddag lite senare än alla andra.
Där blev jag sen kvar till strax efter tolv och upplevde kanske inte det roligaste tolvslag jag har varit med om, men jag får glädja mig med att maten var god och att jag hade en riktigt bra dag på jobbet dessförinnan. Det är något speciellt med att jobba aftnar av alla de slag, för folk som åker med är så extra trevliga.

Julafton är inte undantaget, men julafton gillar jag inte att jobba. Jag har bara en julafton i ryggen och då hade jag knappt några passagerare som kunde vara trevliga, så det är väl en stor anledning till att det inte kändes bra,
Men julafton är också den afton då folk oftast redan är framme där de ska vara, medan man andra aftnar sköter åkandet då.


Idag har jag också jobbat hela dagen. En lång jäkla dag på över tio timmar också, men det har väl varit bra ändå. Har träffat på lite bekanta ansikten under dagen. Pontus åkte med mig från Albano till Norrtälje och Alex gick förbi min buss på väg mot den han skulle åka hem med, tittade in och sa hej och gott nytt år. Precis som igår, då stod han och väntade på mig när jag kom in med min buss från Stockholm, bara för att kramas och säga gott nytt år, innan han skulle vidare.
Den omtänksamheten.

Ordet är fritt, nu är det ditt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar