måndag, januari 05, 2015

Nej men Fredrik!

Jag skrev tydligen inget inlägg igår heller. Det brukar jag dock vara medveten om när det händer, men alltså inte igår.
Igår hade jag dock rätt höga stressnivåer då jag skulle hinna handla, förbereda en trerättersmiddag så långt det överhuvudtaget bara var möjligt, duscha, raka mig och gå och möta mitt middagssällskap - allt inom loppet av tre timmar och 45 minuter. Sen ville jag ju dessutom småstäda lite och diska undan så mycket som bara var möjligt också, under den tiden.

Det blev dock en trerätters som bestod i laxrullar med pepparrotskräm till förrätt, plankstek till huvudrätt och pannacotta med hallon till efterrätt. Sällskapet var Sammy. En trevlig kväll blev det, men han åkte med 22:03-turen tillbaka mot Stockholm och jag gick med honom till busstationen också, så hemma sen fick jag ju bara diska undan det som återstod, slutföra vissa konversationer och gå och lägga mig, i och med att jag skulle upp 5:20 idag.
Fast jag somnade inte förrän efter midnatt, så ja, jag kände mig inte helt pigg på morgonen,

Ändå klev en av mina första passagerare på och röt lite skämtsamt "Sitt inte där och se så förbannat pigg ut!"
Alltså. Jag vet inte om han var ironisk eller bara såg väldigt dåligt. Är det någon tid på dygnet jag inte tycker att jag ser pigg ut, så är det tidiga morgnar. Då är ju mina små systemetkassar rena julklappssäckar under ögonen..


Det var en delad tjänst, och även om det inte är mitt favoritsätt att jobba, så var det så grymt skönt att komma hem vid halv tio och då lägga mig och titta ikapp ett avsnitt av en serie jag hade missat och sen tvärsomna. Med mina katter alldeles intill.

Mina katter som just denna dag fyller ett halvt år, båda två.
Det betyder alltså att det bara är ett halvt år kvar till juni precis har övergått i juli - då sommaren är som bäst.
Alltså. Alla årstider har ju sin charm, men nog fan längtar jag alltid till sommaren alla årstider då det inte är sommar? I synnerhet under vintern.


Ordet är fritt, nu är det ditt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar