lördag, januari 03, 2015

När det plötsligt vänder

Jag var inställd på att skriva ett helt annat inlägg idag. Om hur det tycks typiskt mig att råka ut för att folk (uteslutande alltid killar, faktiskt) säger att de vill träffas, självmant dessutom, föreslår en dag och sen helt slutar att höra av sig när den dagen närmar sig och framför allt när den väl kommer.
Långt fler än en har gjort så här mot mig, och även långt fler än två.
Och nu så hände det igen, tänkte jag.
Imorgon söndag, hade jag fått en förfrågan om att träffa någon som jag gärna vill träffa, och jag svarade när frågan kom ganska direkt att ja, gärna! Men det svaret lästes inte.
Igår skickade jag sms och frågade, i och med att det är en inbjudan till mig för att jag ska bjuda på mat, så behövde jag veta om jag skulle ta fram vissa saker ur frysen eller inte.
Fick inget svar.
Idag såg jag en statusuppdatering som jag kommenterade på, vilket andra också gjorde.
Andra fick svar, inte jag.

Så.

Jag gick med en ödesmättad känsla av att, nej, då tänker jag utgå ifrån att jag inte får besök imorgon. Då planerar jag om helt och hållet. Jag som panikstädade igår mellan 23-01 bara för att jag inte visste när jag skulle hinna göra det annars.
Så jag tänkte minsann inte stå och börja anrätta en middag för två bestående av tre rätter och tänka att jo, men han dyker nog upp till slut.

ICKE!
Och precis när jag tänkte det så kom det ett "förlåt att jag har varit så seg på att svara", som utvecklades till att det har hänt mycket och att vi kan ta det när vi ses imorgon.
Så jag får besök.

Det var ju ändå en glad twist!
Dock hade jag börjat planera för vad jag skulle göra istället, men ja. Det får jag göra en annan gång istället.

Nu har jag istället en hektisk dag av förberedelser framför mig som förhoppningsvis mynnar ut i ett trevligt ätande med ett trevligt sällskap.

Ordet är fritt, nu är det ditt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar