tisdag, januari 20, 2015

For reasons unknown (reprise)

Jag återvinner nu en rubriktitel. Det har jag säkert gjort förut, men då är jag nog mer eller mindre medveten om det, till skillnad från nu då jag är väl medveten om att jag har använt allt utom parentesen förut.

Det är just så med mycket som sker i livet, det sker for reasons unknown.
Jag strävar alltid, eller åtminstone oftast efter klarhet och klarspråk, men det finns så många exempel på när jag skulle och rentav borde ha kunnat få det, men inte fått det.
Jag har ledsnat, och nu har jag i alla fall på ett område börjat forska i vad det är som händer egentligen.

Jag har nämligen än en jävla gång fått läsa det lilla meddelandet på vårt intranät på jobbet att
[Namn Namnsson] har valt att avsluta sin anställning på Nobina. Rekrytering efter ny gruppchef är påbörjad. Kontakta mig eller närmaste gruppchef om du har frågor.
/Trafikchefen.

Jag har fått byta närmsta chef, alltså gruppchef, orimligt många gånger redan och nu vill jag veta vad det är som händer på nivån ovan mig. Jag ska göra mitt bästa för att ta reda på det, vägen utan skvaller och spekulation.

Sen finns det såklart andra reasons unknown som härjar, som alltid. Det får vara som det vill med den saken. Jag är inte den labila person jag en gång var, jag vet inte om det är ett permanent eller tillfälligt tillstånd, men saker som tidigare förkrossade mig och fick in mig under en mental tjock dimma, påverkar mig nu knappt alls. Visst, jag säger inte att jag njuter en sekund av status quo, men jag accepterar situationen. Trots att allt är for reasons unknown för mig.


Ordet är fritt, nu är det ditt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar