fredag, januari 02, 2015

Årets första dopp

... men såklart i badhuset. Äntligen fick jag simma mina 1000 meter igen och äntligen fick jag basta. Framför allt det sistnämnda behövde jag, men ja, även simning är ju väldigt skönt. Dock på ett helt annat sätt.
Det har varit aftnar och röda dagar om vartannat som har stoppat mig, fel arbetstider och alltför bistert väder för att motivera mig att cykla de kilometer jag har till badhuset (där det dessutom är väldigt mycket uppför på ditvägen. Idag är det heller inte mysigt väder, men det är ändå uppåt fem plusgrader och inget is på vägarna längre, så även om det regnar och blåser så kände jag att det inte kunde stoppa mig.

Jag var dessvärre inte ensam i badhuset. Ständigt dessa nyårslöften som hetstränar i början av året, samt jullovsledigt folk. Ack. Jag fick dela bana med en annan.
Med andra ord är jag lite bortskämd, som vill ha en bana för mig själv. Det är ju skönast så, att inte behöva ta hänsyn till någon annan.
Fast hon som jag delade med, hon var också en snabbsimmare och vi kom överens om att ta varsin sida av banan istället för att simma i slinga (oinbjudande för fler att hoppa i vår bana kanske?), så det var egentligen inga problem alls.

Nu ska jag laga mat och sen är det en arbetsdag fylld av 676:or. Kommer köra fem turer och sen tomköra från Tekniska högskolan till Norrtälje det sista jag gör ikväll, och då ska jag få sällskap av  Alex som är på väg hem från jobbet i Barkarby då. Det ser jag fram emot, samtidigt som jag inte gör det. Det är troligen sista gången han åker med mig på bra länge, i och med att han ska flytta till Sälen under vintersäsongen och jobba där. Det missunnar jag honom inte, han är än så länge bara 19 och ska ju passa på att leva livet! Det kommer dock bli lite tomt utan honom, jag har ju blivit så bortskämd (igen!) med att ha hans sällskap ibland flera gånger i veckan.

Och sen är det helg igen.
Ledig helg!
På söndag får jag eventuellt besök. Finbesök.

Ordet är fritt, nu är det ditt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar